استودیوی ÙØ±Ø§Ù†Ø³ÙˆÛŒ Don’t Nod Ú©Ù‡ اخیرا بازی جذاب Jusant را عرضه کرد، بیشتر برای ساخت اثر داستان‌مØÙˆØ± Life Is Strange شناخته می‌شود. یک ادونچر اپیزودیک Ú©Ù‡ انتشار آن در سال 2015 موÙقیتی چشمگیر برای استودیوی مستقل سهامی عام به ارمغان آورد. پس از آن با همکاری Focus Entertainment به عنوان ناشر Ùˆ نیم‌نگاهی به اولین ساخته استودیو در ژانر اکشن ادونچر Ú©Ù‡ اگر در خاطراتان باشد ØªØØª عنوان Remember Me در نسل Ù‡ÙØªÙ… توسط کپکام منتشر شد، این استودیو بازی Vampyr را به انتشار رساند. سپس با موÙقیت Vampyr ØØ§Ù„ا دوباره شاهد همکاری Don’t Nod Ùˆ Focus Entertainment برای خلق یک IP جدید با نام Banishers: Ghosts of New Eden هستیم. شاید در نگاه اول، Banishers خیلی آشنا Ùˆ تکراری به نظر برسد. با توجه به زاویه دوربین سوم شخص، ژانر اکشن نقش Ø¢ÙØ±ÛŒÙ†ÛŒ ساده‌سازی شده Ùˆ ÙØ¶Ø§ÛŒ نیمه جهان‌باز، ØÙ‚ دارید Ú©Ù‡ تصور کنید Ú©Ù‡ با اثری تکراری طر٠باشیم Ú©Ù‡ به عنوان یک AA ØØªÛŒ توان رقابت در بازار پرتکرار بازی‌های این چنینی را نداشته باشد در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ ناشرهای بزرگی چون سونی، عناوینی بهتر Ùˆ درخور را عرضه می‌کنند. اما بهتر است زود قضاوت نکنید Ùˆ تا انتهای این بررسی با ما همراه باشید.
 اولین نکته‌ای Ú©Ù‡ در رابطه با Banishers دوست دارم تا با مخاطبان این نقد Ùˆ بررسی در میان بگذاریم، بدون مقدمه، دقیقا نقطه عط٠بازی است. Ø¢ÙØ±ÛŒØ¯Ù‡ جدید Don’t Nod یکی از سخت‌ترین تجربه‌های تاریخ ویدئو گیم برای مخاطب خواهد بود. بله کاملا درست متوجه شدید. به Ø±Ø§ØØªÛŒ Ghosts of New Eden ممکن است هر Ù„ØØ¸Ù‡ برای شما بسیار چالش برانگیز Ùˆ Ù†ÙØ³â€ŒÚ¯ÛŒØ± باشد. البته Ú©Ù‡ این چالش نه در بخش مبارزات وجود دارد Ùˆ نه با Ø¨Ø§Ø³â€ŒÙØ§ÛŒØªâ€ŒÙ‡Ø§ÛŒ دشواری همچون آنچه Ú©Ù‡ در آثار میازاکی دیده‌ایم، طر٠هستیم. استودیوی ÙØ±Ø§Ù†Ø³ÙˆÛŒ موÙÙ‚ شده تا با Banishers به عنوان یک اثر قصه‌گوی ارزشمند، تصمیماتی را پیش روی‌تان بگذارد Ú©Ù‡ برای انتخاب‌های خاکستری بی‌نظیر آن، تمرکز بگذارید، صبر کنید، Ùکر کنید Ùˆ ØØªÛŒ گاها دچار عذاب وجدان شوید. با توجه به ماهیت داستان‌سرای بازی در جایگاه یک اثر با روایت منشعب، وجود مکانیک تصمیمات Ùˆ عواقبی را شاهد هستیم Ú©Ù‡ به شدت دشوار هستند Ùˆ از نظر اخلاقی مخاطب را میخکوب می‌کنند.
پلات بازی ماجراهای یک زوج شکارچی Ø§Ø±ÙˆØ§Ø Ø¨Ù‡ نام‌های Antea Ùˆ Red را دنبال می‌کند. در New Eden نسخه جای‌گزینی از یکی از شهرهای آمریکای شمالی Ùˆ در سال 1695 این دو شکارچی Ø§Ø±ÙˆØ§Ø Ø¹Ù‡Ø¯ کرده‌اند Ú©Ù‡ از زنده‌ها در برابر تهدید Ø§Ø±ÙˆØ§Ø Ø¯Ø± New Eden طلسم شده Ù…ØØ§Ùظت کنند. پس از آخرین ماموریت ÙØ§Ø¬Ø¹Ù‡ بار، Antea به طور مرگباری زخمی شده Ùˆ بین عالم Ø§Ø±ÙˆØ§Ø Ùˆ جهانیان، وارد برزخی عذاب‌آور می‌شود. پس از Ø§ÙØªØªØ§ØÛŒÙ‡ØŒ پروتاگونیست‌های بازی در سرزمین‌های خالی از سکنه آمریکای شمالی، ناامیدانه به دنبال راهی برای رهایی Antea از وضعیت Ú¯Ø±ÙØªØ§Ø± در برزخ وهشتناک هستند. در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ Ø·Ø±Ø Ú©Ù„ÛŒ داستان ساده به نظر می‌رسد، اما در طول روایت، آرک‌های داستانی جدیدی معرÙÛŒ می‌شوند Ú©Ù‡ با نام هانت باید این پرونده‌های مربوط به Ø§Ø±ÙˆØ§Ø Ø³Ø±Ú¯Ø±Ø¯Ø§Ù† را به عنوان شکارچی Ø§Ø±ÙˆØ§ØØŒ ØÙ„ کنید. هر کدام از این پرونده‌ها نیاز به بررسی Ùˆ ÛŒØ§ÙØªÙ† سرنخ دارند. با ÛŒØ§ÙØªÙ† سرنخ‌ها، بازجویی از Ø§ÙØ±Ø§Ø¯ مشکوک Ùˆ ارتباط با Ø±ÙˆØ Ø³Ø±Ú¯Ø±Ø¯Ø§Ù† دخیل در ماجرا، درگیر روایت‌هایی بسیار تاریک Ùˆ شنیدنی می‌شوید. در انتها Ùˆ برای ØÙ„ کردن مشکل، می‌توانید سه انتخاب داشته باشید. یا Ø±ÙˆØ Ø±Ø§ تبعید کنید، یا با آرامش از برزخ خارجش کنید Ùˆ یا ÙØ±Ø¯ زنده Ùˆ خاطی را از میان ببرید. نکته جالب اینجاست Ú©Ù‡ برای برگرداندن Antea به جهان مادی، باید انسان‌های زیادی را قربانی کنید. اینجاست Ú©Ù‡ انتخاب‌های دشوار Banishers بیش از پیش مخاطب را وارد چالش‌های اخلاقی Ùˆ انسانی می‌کند. البته در اوایل بازی عهدی بین دو پروتاگونیست بسته می‌شود Ú©Ù‡ به آینده Antea مربوط است. اینکه او در انتها آمرزیده شده Ùˆ Ø±ÙˆØØ´ به جهان معنوی Ø³ÙØ± کند Ùˆ یا با قربانیان بیشتر، با انجام مناسکی کهن، به جهان ماده Ùˆ با کالبد قبلی باز گردد. در ØØ§Ù„ÛŒ Ú©Ù‡ می‌توان هر جایی از بازی عهدشکنی کرد، اما نبودن این قسمت عهد بستن شاید چالش‌ها را بیشتر Ùˆ جذاب‌تر نیز می‌کرد، چرا Ú©Ù‡ انتخاب یکی از دو عهد Ùˆ قسم خوردن کارکتر شما تقریبا تمایلتان تا پایان بازی برای ØÙظ آن تصمیم را جدی‌تر می‌کند.
با اینکه از نظر ظاهری کارکترها Ùˆ مدل‌سازی‌ها اصلا جذاب نیستند، اما در طول داستان با شخصیت‌هایی برخورد می‌کنید Ú©Ù‡ پرداخت بسیار مناسبی دارند وبه یاد ماندنی هستند. به شدت سعی شده Ú©Ù‡ شخصیت‌پردازی‌ها Ùˆ رویدادها خاکستری باشند Ú©Ù‡ همین موضوع کار را برای توسعه‌دهنده بسیار دشوار کرده، ولی آن‌ها سربلند از این آزمون بیرون آمده‌اند. ØØªÛŒ اگر با شخصیتی روبرو شوید Ú©Ù‡ خطاکار باشد Ùˆ با توجه به تم داستانی معنوی بازی گناهی کبیره را مرتکب شده باشد، متوجه خواهید شد Ú©Ù‡ در نقش یک قضاوت‌گر تا Ú†Ù‡ ØØ¯ کار دشواری خواهید داشت. هم‌ذازمان انتشار : 14 ماه قبل Y.A : نویسنده

برچسب ها : بررسی Ùˆ امتیازات بازی Banishers: Ghosts of New Eden, اخبار Ùˆ معرÙÛŒ بازی ها اخبار بازی ها معرÙÛŒ بازی ها اخبار Ùˆ معرÙÛŒ بازی
در صورت خرابی لینکها ما رو مطلع کنید
گزارش خرابی
آمار باز دید این مطلب بررسی Ùˆ امتیازات بازی Banishers: Ghosts of New Eden
تعداد کل بازدید ها: 310
تعداد بازدید های ماه جاری: 310 نظرات و پیشنهادات